My world, My Rules

I am what ever I say I am

Vad väntar du på?

Publicerad 2012-12-05 13:37:15 i Gott och blandat

Jag sitter i Kulturhuset och ser ut på det vackra snövädret. Har inhandlat och ätit lunch, macka och apelsin/kiwi/ingerfärsjos. Det smakade väl men ovädret tvingade mig in till byggnaden. Fast att tvinga är nog fel ord. Sitter på plan två, i bakgrunden hörs det ett hemsk cover på what are you waiting for? Kvinnan nästintill ylar under refrängen och jag undrar om det är så hon låter när hon har samlag. Ja, det låter inte som en melodi, utan som ett gny och ett eländigt ylande där hon lustar efter någon. Vad väntar du på?
Mitt omdöme sätts på prov. Borde jag sitta kvar och ingå i tortyren? Det är kallt utomhus och snön fortsätter att ösa ner. En god bok och brasa vore perfekt. Då jag tillgång till hälften, dvs en bon, så väljer jag att läsa. Ylandet i bakgrunden gör det nästintill omöjligt. Rösten påminner mig, vad är det jag väntar på? Väntar jag på något?
Klockan är halv och jag har en kvart kvar. Boken ropar efter mig.
Två unga tjejer sitter och jämrar sig. Låten går dem i nerverna med. Ena tjejen får orena tankar då sångerskan ylar " oh oh oh" och delar med sig till sin vän. Båda utbrister i skratt och jämrar över att inte stanna kvar. Men de går aldrig.
Ett ungt par stannar bredvid mig. De har med sig två barn som ska matas. Barnen är tysta och snälla, snörvlar lite men äter lydigt. Modern har tagit av sig jackan och barnet sitter på hennes knän. Plötsligt hostar ena barnet och sprutar ut lite mat. Modern torkar bort det tålmodigt medan fadern matar det andra barnet. Jag gissa att det yngsta barnet är ungefär 10 månader och det andra barnet strax över ett år, kanske nästan två, svårt att säga, båda är så små. Jag förundras över moderns varma utländska ord. Fadern pratar med henne och de verkar så nykära.
Vad väntar du på?
Jag får nog av låten och ger mi av. De två unga tjejer sitter fortfarande kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela