My world, My Rules

I am what ever I say I am

Dag 64 – Längtan & Godissug

Publicerad 2012-04-04 11:11:49 i Gott och blandat

Längtar fortfarande efter att kunna köpa vad jag vill, när vill det och från vilket ställe som jag vill. Inte bara så att om jag byter abonnemang så får jag en gratis mobil på köpet. Ja men ni vet, det Tele2 har, betala 345 kr i månaden och få valfri mobil, bindningstid på två år. Helt ok, jämförde min nuvarande abonnemang och jag skulle helt klart spara flera hundralappar. Gick från min gamla Comviq Smart till Tele2 Smart. Redan där sparade jag ungefär tusen kronor redan på den första månaden. Och nu kommer jag spara ca 200 kr varje månad och det känns helt ok. Och dessutom, gratis telefon, inga dolda avgifter. Det hoppas jag verkligen, annars kommer jag att klaga. Dock kommer jag få min nya mobil om ca 3 veckor. Helt ok, tycker fortfarande om min mobil, min Sony Ericsson Xperia pro. Varför? Den har tangentbord. Så jag kunde skriva snabbt och även surfa utan problem. Iphone… Touch screen… Yikes… Men det kommer gå bra… Jag tror verkligen det…

 

Godis, godis, GODIS! Godishelgen är på gång, men jag vet inte varför folk säger att de är bara helgen. Jag menar att man käkar godis i princip hela veckan. Jag fick ett påskägg fylld med godis på måndag, på tisdag fanns det tre überstora påskägg, fyllda med godis, och idag fanns det fortfarande godis kvar. Så ja, tydligen är påsken högtiden då man äter mest godis. Fatta! Godis! Kan vi inte äta mer gurka? Man kanske ska göra kampanj: Mer gurka åt folket! Hahahaha! Skulle aldrig gå, fast man borde kanske ha dyrare godis? Skulle få mig att tänka två gånger om jag skulle köpa godis eller ej. Men man kan inte få allt, eller hur?

 

xXx

 

Muffiat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela