My world, My Rules

I am what ever I say I am

Dag 72 - Mår piss

Publicerad 2012-04-12 11:59:43 i Gott och blandat

Mår dåligt idag. Vaknade med huvudvärk, ont i kroppen och allmänt trött. Jag gick inte ióch tränade idag, mest för att jag kände hur jag ville spy och hade lite feber, men jag bestämde mig för att gå till jobbet iaf. Jag tänkte mest på lönen och att jag skulle inte må bättre ligga hemma. Men jag fick verkligen tvinga mig upp och klä på mig. Ville egentligen bara sova men jag kom iväg och i tid, köpte en sallad, tog ut lite pengar som jag måste betala tillbaka. Har drygt 700 kr kvar att leva på men jag tror att det kommer gå bra.
Det enda som jag blev lite paff var när jag kom till jobbet och fick veta att jag behövde betala resan till flygplatsen. Nej det att jag är snål, men sóm sagt, har 700 kr kvar tills löning... Så jag kommer inte åka med Arlanda Express, eftersom jag är 26 år och det kostar nästan 500 kr ToR. Med flygbussen är det 200. Stor skillnad! Och jag kan köpa det som ett sms, då har jag verkligen råd att köpa biljetten och ha lite pengar att leva på. Ok, jag kommer få tillbaka pengarna om jag visar ett kvitto, men jag föredrar att köpa ett sms. Mycket mer smidigare. Har inte skrivit något om min arbetsresa till Oslo, så ja, nu vet ni det. Jag åker iväg men bara under en natt så jag kommer inte ens märka att jag har varit bortrest. Stackars Chibiz kommer sakna mig den kvällen och jag henne. Min lilla gulleplutt♥

xXx

Muffiat

Kommentarer

Postat av: Danne

Publicerad 2012-04-15 22:18:07

Bra att det ordnade sig med taxi. Men det går att åka kommunalt annars. Man hittar inte det om man söker på sl, för de vill nog egentligen inte att man ska göra det. Men det är ganska smidigt,

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela