My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 6 av 101: The Invisible Man

Publicerad 2012-04-16 20:32:35 i 101 filmer att se innan du dör

The Invisible man 1933

Amerikansk film, svartvitt. En vetenskapsman hittar en formula som gör honom osynlig, nu vill han bara bli synlig. Det han inte förstår är att hans formula har gjort honom vansinig och nu vill han även ta över världen.

Filmen är kort med tanke på att den är ca 70 min lång, men den kan jag tänka mig att se om! Så välgjord med tanke på att det var från 1933! En cykel som cyklar helt själv och pedalerna trampar faktiskt, böcker som flyttas från ett ställe till ett annat, när han tar av sig bandaget och det finns INGET alls och det ser ut som att det är gjord med dagens teknik. Rekomenderar den varmt. Skriver som det stod på orginal affischen, "fantastisk sensation". Jätte bra film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela