My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 10 av 101: The day the earth stood still

Publicerad 2012-04-23 00:36:05 i 101 filmer att se innan du dör

The Day The Earth Stood Still  (1951)

Amerikansk film, svartvitt. När en flygande tefat landar i Washington blir folk nyfikna på vad och vem som ska komma ur farkosten. En man kliver ut som mottas av ett skott. Mannen förs till sjukhuset, där han berättar att han heter Klaatu. Han blir snabbt återställd och lyckas fly från sjukhuset för att sedan förklä sig till en vanlig människa under namnet Carpenter. Han försöker snabbt att se till att påbörja sitt uppdrag, få tag på viktiga människor och ge sitt budskap.

Filmens är ganska bra, har man inte sett denna eller den nya versionen så tycker jag att man ska börja med denna version, eftersom jag anser att på ett viss sätt så kan man se en röd tråd. Filmen i sig är ganska bra, har ett bra budskap och är intressant. Tycker bättre om denna version än den nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela