My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 11 av 101: Invaders from Mars

Publicerad 2012-04-23 00:47:58 i 101 filmer att se innan du dör

Invaders From Mars (1953)

Amerikansk film, färg. En ung pojke upptäcker ett ljus falla ner från himlen, säger han åt sin pappa om sin upptäckt. Denne går till platsen, bara för att falla ner i en fälla och komma tillbaka till familjen helt känslolös. Pojken, som inte känner igen sin pappa, upptäcker ett kryss på sin pappas nacke. Snart inser han hur fler har ett kryss på nacken och en del av marsianernas plan att ta över jorden. Han söker efter hjälp, men alla vuxna tror att han bara hittar på allt. Kommer alla hinna bli zombisar eller kan vår unge hjälte få hjälp?

Jag tyckte att jag kände igen många filmer när jag såg denna, bl a Bodysnatcher och The Faculty, hur utomjordingar tar över människorna genom olika metoder. Trots filmen bra story blev jag väldigt förrvirrad av slutet, eftersom det verkar nästan som att hela filmen saknade ett riktigt slut. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela