My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 12 av 101: It came from outer space

Publicerad 2012-04-29 11:05:37 i 101 filmer att se innan du dör

It came from outer space (1953)

Amerikansk film, svartvitt. En kväll ser amatörastronomen John och Ellen en slags komet falla ner från himlen och de beslutar sig för att undersöka saken. Väl på plats inser John att det inte alls är en komet, utan en rymdskepp, men ingen tror på honom. Dessa utomjordingar tar sedan människoskepnad, som en slags klon. Människorna som de härmar hålls som gisslan. När John kommer i kontakt med dem ser han dess riktiga skepnad. Men är dettta en första våg av utomjordningar eller har de bara råkat hamna här?

Filmen är helt ok, ganska kort med tanke på att den är ca 75 min, men ger all information man behöver. Visst, man får inte se utomjordingen så många gånger, och man hinner tröttna på sången som de har när utomjordingen spanar på människorna. Jag kallar den låten, den klassiska låten. Definitivt sevärd, och har ganska bra visuella effekter med tanke på när den kom ut. Lite kul fakta är att denna film kom ut som 3D, så ni kan tänka er hur publiken var.

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela