My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 4 Paris qui dort (3:25)

Publicerad 2012-04-15 21:28:56 i 101 filmer att se innan du dör

Film nr 4: Paris qui dort (1925)
Fransk stumfilm, svartvitt. En morgon vaknar Eifeltornets vakt och inser att Paris sover. Han finner även andra som inte sover, nämligen några som kom med ett flyg till Paris. Snart inser de att trots att de har allt så kan livet vara tråkigt. Rivalitet och avudsjuka sprids bland männen då det bara finns en kvinna kvar. Detta avtar då de hör ett meddelande, det finns en professor som letar efter folk som är vakna. Så de tar sig dit så fort de kan.

Filmen är rolig och fick mig att minnas alla de gånger jag har drömt om att tiden kunde stå stilla, vad gör man då? Vad hittar man på då? Skulle man hamna vid det momentet att man har tråkigt?
Filmen har flera namn men orginal titeln är Paris qui dort, dock har den gått under namnen 3:25 och The Crazy Ray, vilket jag tycker förstör hela filmens handling (spoiler!)

Jag såg filmen på youtube, länk finns här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela