My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 9 av 101: When Worlds Collide

Publicerad 2012-04-22 21:13:05 i 101 filmer att se innan du dör

When Worlds Collide (1951)

Amerikansk film, färg. En grupp vetenskapsmän upptäcker att den 1 augusti så kommer jorden att gå under, och bestämmer sig att skapa ett fartyg för att rädda mänskligheten tillsammans med djur och viktiga dokument och flyga till en planet som kommer vara nära vid kataklysmen som mänsklighetens sista hopp. Vissa anser att de är galna, medan andra stödjer helhjärtat. Kommer jorden verkligen gå under?

Jo, jag vet, en kort beskrivning, men filmen är ca 70 min lång och ganska bra för att vara en gammal film. Intressant citat är "The new world is for young people". Är det verkligen så? Kommer världen gå under någon dag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela