My world, My Rules

I am what ever I say I am

Titanic serien

Publicerad 2012-04-15 16:10:29 i Gott och blandat

För ett par veckor så började en serie som heter Titanic, jag vet inte om det kommer vara en miniserie men än så länge så verkar det som att det är bara tre avsnitt som har kommit ut. Nästa avsnitt sänds ikväll, så jag kommer kunna se den ikväll. Totalt kommer det att vara fyra stycken avsnitt som gjordes för att "fira" att det gick 100 år sedan båten sjönk. Ganska intressant synvikel, samtidigt som det står att det är serien är en högbudget miniserie, vilket jag kan intyga att det stämmer, änsålänge. Men med den första delen så blev jag helt tagen av historian.
Lite om handlingen:

The series is a four-part television costume drama created by producer Nigel Stafford-Clark and written by Julian Fellowes to mark the one hundredth anniversary of the maritime disaster on 15 April 1912. It sets out to paint a portrait of a whole society, telling the stories of a wide range of characters, both real and imagined, from every social level. Their narratives are developed and gradually interwoven over the first three episodes, each of which ends in a cliffhanger as the ship begins to founder. The fourth and final episode draws all of the different stories together and reveal to the audience who survives.

Jag är har snart sett två avsnitt, och änsålänge verkar den vara lovande. :)
För lite bilder se nedan :)

Kommentarer

Postat av: Francois

Publicerad 2012-04-15 22:01:11

Spoiler.

Skeppet sjunker.

Postat av: muffiat

Publicerad 2012-04-16 15:21:14

Hahaha! Jo, thnx for the heads up, det är just det som får mig att bli tårögd...ikväll ska jag se den sista delen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela