My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 19 av 101: The Incredible Shrinking Man

Publicerad 2012-08-05 20:47:51 i 101 filmer att se innan du dör

I Skräckens klor (1957)
 
Pulpit rock
Amerikans film, svartvitt. Filmen är relativt kort men väldigt bra. Såg filmen mot slutet av juni men skrev aldrig så jag tar och kopierar direkt från Wikipedia.

I skräckens klor (originaltitel: The Incredible Shrinking Man) är en amerikansk science fiction-film från 1957 regisserad av Jack Arnold baserad på Richard Mathesons bok "The Shrinking Man". I december 2009 beslutade USA:s kongressbibliotek att filmen skulle bevaras i National Film Registry.

Filmens huvudperson (spelad av Grant Williams) börjar krympa efter att ha kommit i kontakt med ett radioaktivt moln. På grund av filmens tema användes specialeffekter för att få Williams att se mindre ut än han var. Bland annat bor han i ett dockhus och slåss mot en spindel större än han själv. (Källa: Wikipedia)

Pulpit rock Pulpit rock Pulpit rock Pulpit rock
 
För att vara en sån gammal film så måse jag säga att jag tyckte om effekterna och tyckte att det var en spännande film. Man får tyvärr aldrig något svar om varför han började krympa vilket gjorde mig besviken. Men annars var det en bra handling. Skulle kunna se om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela