My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 20 av 101: Journey To The Center of the Earth

Publicerad 2012-08-05 22:15:23 i 101 filmer att se innan du dör

Till Jordens Medelpunkt (1959)
 
Pulpit rock
 
Amerikansk film, färg. Sir Lindenbrook får en gåva, en mystisk sten. Han undersöker stenen och inser att det finns ett meddelande av en professor som sa att det fanns liv vid jordens medelpunkt, Han tar sig an uppdraget att se om detta stämmer, och tar med sig den unge eleven Alec McEwen. Väl framme vid Island mäter han även änkan Mrs Göteborg (japp från Stockholm, ironiskt?) och den muskulöse isländaren Hans. De följer Lindenbrook ner och upptäcker en ny värld.
 
Japp, en popstjärna var med filmen, nämnmligen Pat Boone (Alec McEwen) och det som stör mig mest av filmen är att det ska utspela sig i Skottland, men talar de skottska, NEJ! Amerikanska talar de! Usch och fy! De som känner mig vet att jag avskyr sånt. Anyways, han är snygg att kolla på, så jag kan gissa att han gjorde sin framtida skådiskarriär genom att vara halvnaken (spekulationer mina damer och herrar)?
 
Pulpit rock Pulpit rock Pulpit rock Pulpit rock
Filmen i sig var ganska bra, men som det står i boken, vill du ha något realistiskt så är detta fel film. Pluspoäng för gåsen Gertrude!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela