My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 21 av 101: The Time Machine

Publicerad 2012-08-05 22:31:41 i 101 filmer att se innan du dör

Tidsmaskinen (1960)
 
Amerikansk film, färg. Året är 1899 och George har byggt en tidsmaskin som man kan åka långt in i framtiden med. Då han visar upp en leksaksmodell av tidsmaskinen för några inbjudna vänner är de tveksamma och hånar hans ide. Men George är fast besluten att utforska vad framtiden har att dölja. Han resen frammåt i tiden och upptäcker hur människan kan bete sig vid olika tidsepokar och om hans lojale vän.
 
Filmen var bra, trots att detta är en film som jag redan hade sett tidigare så såg jag om den och den var överranskande spännande, OCH jag hoppade till. Så ja, man kan se filmen, om och om igen. Däremot så är den moderna versionen inte lika bra. Minns att jag inte gillade när han mötte Morlokernas ledare. Han var läskig.
 
Pulpit rock Pulpit rock Pulpit rock
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela