My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 24 av 101: Robison Crusoe on Mars

Publicerad 2012-08-12 21:50:52 i 101 filmer att se innan du dör

Robison Cruse på Mars (1964)
 
Amerikansk film, färg. Befällhavaren Chrisopher Draper åker med Dan McReady till Mars, där de två måste landa, dock klarar sig bara Draper och reseapan Mona. Han lyckas finna vatten och skapa luft så att han kan klara sig och med tiden även provianter. Tillslut börjar han känna sig ensam och önskar inget annat än att hitta en vän att tala med. Han hittar en slav som han döper till Friday och försöker lära honom att tala. Men Friday söks av "fienden" så Draper och Friday måste vara försiktiga.
 
Filmen var helt ok för att vara från 1964, men tyvärr fann jag den något tråkig. Däremot lyckades jag se hela utan att somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela