My world, My Rules

I am what ever I say I am

Dag 6 , Sorry for the lack of info

Publicerad 2012-02-06 14:58:07 i Gott och blandat

Det har gått sex dagar sedan jag lovade mig själv att inte köpa saker i onödan. Svårt? JA! Speciellt nu när jag flyttade hemmifrån och har inte allt. MEN jag vet att jag kan köpa det allra nödvändigaste. En dammsugare kanske? MEN jag kan inte köpa på kredit så jag måste ha sparat ihop pengar för den. Jag slapp köpa strykjärn, fick en från min moste. Iofs så ska jag få grejer från en kompis... Jag vet bara inte vad det är för något.
Jag har idag inte gått till jobbet för jag mådde inge bra... Och jag vet inte hur jag kommer må imorgon. Men jag ska ta mig i kragen och gå imorn. Mycket som händer i mitt liv så jag orkar inte skriva om allt...
Anyways, gjorde storkok igår. Så det blev en massa mat! Gjorde tre rätter, men alla hade svarta bönor. Den ena var svarta bönor, chili, buljong och torkad lök. Låter inte så gott men I LOVE IT! Den andra rätten var med en röd curry, majs, purjolök och så klart svarta bönor. Den tredje rätten var bujlong, svarta bönor, morötter, örtsalt, majs och purjolök. Taaadaaa! Maaat! Sen hade jag en del pintobönor som jag hade blötlagt som koka nu... Ska göra en slags "ungsstektsgryta" muffiats konstiga lasange eller vad man ska kalla det. Jag ska steka champinjoner och lök, rikligt med olivolja och kryddor. Sen ska jag ta pitobönorna blanda allt i en ungssäker form, hacka i purjolök och morötter. På toppen ska det vara med kalkonsalami och mozarella (måste bara köpa mozarella...)
Dagens idioti : Skär aldrig bröd medan du är sömnig... Kan bara säga att jag skar mig... Och det gjorde ont... =(
Nej nu mina underbara läsare, ska städa... Jipii...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela