My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 17 av 101: Invasion of the body snatchers

Publicerad 2012-06-24 12:01:13 i 101 filmer att se innan du dör

Världsrymden anfaller (1956)
 
Pulpit rock
Amerikansk film, svartvitt. En man hittas och berättar att staden Santa Mira har ändrats, alla har blivit utomjordingar! Han återberättar hela hans hemska upplevelse men ingen tror honom. Kommer världen tas över av utomjordingar som tar över kroppen medans vi sover?
 
Pulpit rock
 
Filmen i sig har en väldigt bra historia som kan användas om och om igen. Det jag tycker är att slutet är väldigt abrupt och man får aldrig ett riktigt grepp om vad som kommer verkligen hända med jorden. En av dess många omfilmingar är den nya versionen under namnet The Invasion med bla Nicole Kidman. En mycket bättre adaption av filmen som samtidigt känns mer "verklig". På versionen gjord 1956 så kommer utomjordingarna från en slags fröbalja eller fröskidor. The invasion ger oss även en bättre skådespelare än Kevin McCarthy. Tyvärr, jag störde mig på skådespelaren. Om det var hur han agerade eller om det var "han" som person kommer jag aldrig riktigt veta, men jag kommer inte se om filmen. Det är ganska säkert. Men ett stort plus är specialeffekterna som filmen hade, från oformade människoklumpar till riktiga kopior.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela