My world, My Rules

I am what ever I say I am

Glamour och odörer

Publicerad 2012-05-28 20:26:41 i Gott och blandat

Glamour och odörer. Klockan är åtta och jag väntar på tunnelbanan. Dagens värme har gjort sin inverkan på mig och resten av folket som väntar på tåget. Odörerna mixas upp till en stank som inte går att identifiera längre. Armsvett, dålig andedräkt, smutsigt hår, svett. Det blir en cocktail av sommardofter, eller som min far brukade säga, "naturens egna dofter". Vad jag brukar tänka på om någon säger naturdofter är knappast odörer utan tallbarrens starka doft, rosens sensuella doft, liljans avslappnande doft och havets salta och friska doft. Varför förnippas odörer till naturen? Vi går knappast och luktar på gamla djurkadaver? Jag vet inte vad vissa tycker om att lukta, men jag blir knappast lung av ett ruttnande lik, nej, jag flyr. Eller om man glömmer diska något som möglat, gammla matrester, inte njuter man av sånna dofter? Men ni kan väl rätta mig om jag är ute och cyklar. Jag som skulle knappast börja skriva om dofter, jag skulle skriva om hur jag spenderade en och en halvtimme mestadels i kö för att pröva en sportsbehå. Dom flesta kvinnorna hade då mellan sju och nio objekt att prova. Har ni varit på plan fyra i Åhléns city? Underbar! Har varit där för ca tre år sen för att göra precis samma sak som idag, hitta den perfekta sportsbehån för jag tränar oftare och äger bara en. Det finns då sätt som man ska kunna testa, och vid den första omgången vägrade jag stå vid den långa kön till deluxe ombytningsrummen, nej jag bytte först vid Triumphs egna lilla vrå där två lyckligt lottade kvinnor kan testa på var sitt rum. Även där fick jag vänta och jag undrar om det hade varit bättre att vara vid andra sidan, det var trots allt sju rum. Men nej, jag stannar kvar och efter drygt femton minuter så blir det min tur. Sen ska man prova å testa fyra st behå varav två modeller. Det blir bara tre tester varav ena klarar sig galant. Den kostar hela 350 kr, och är fortfarande väldigt billig i jämförelse till den dyraste på 750 kr. Jag hänger tillbaka övriga plagg och får syn på en behå jag inte sett, kostnad :299 kr. Plocka till mig den och inser att jag måste vänta igen. Denna gång nästan tjugofem minuter. Och då får jag deluxrummet. Vackra täckande matta, en lila & fluffig fyrkantig stol. Här innen känner jag mig som en stjärna för en liten stund. Men plagget passar inte, men jag väljer att stanna kvar för att andas in glamouren, även om det är bara för en liten stund. Men tiden gör sig påmind och jag behöver gå. Tillslut inser jag att ett val måste göras och jag väljer att genomföra köpet. Sen måste jag ner till hemköp för att köpa saker hem och godis med kattmynta, mestadels för att jag har aldrig gett min katt kattmynta, detta kommer bli intressant. Men strax har jag betalat, gått genom spärrarna, suttit ner i tunnelbanan, nästan framme. Vart tog tiden vägen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela