My world, My Rules

I am what ever I say I am

Mina resultat

Publicerad 2012-05-02 14:06:14 i Gott och blandat

Tre månader utan shopping eller dyl, hur gick det?
4 veckors träningsutmaning, gick det?

Det gick 90 dagar utan att jag handlade onödiga prylar. Det gick ganska bra, dock var det väldigt svårt i början eftersom jag var så van att köpa saker via nätet, speciellt filmer. Men jag började vänja mig vid tanken att varje mail med erbjudande så skulle jag inte ens öppna dem utan radera dem utan att ens tänka på något, något som nuförtiden är en vana. Det känns ganska skönt att inte känna den där frestelsen av att hela tiden vilja köpa bara för att man får en sak gratis, fri frakt eller världens superrea. Men jag är glad att det går bra nu. Jag har snart betalat klart två avbetalningar och jag kan eventuellt avsluta dem nu till Majs lön (beroende på hur mycket jag får i lön), sen kan jag eventuellt betala klart en till faktura. Känns så skönt att kunna skriva det här.  

Tack vare två personer så lyckades jag leva under vintern utan kyla och behålla mitt jobb. Det låter ganska hårt, men det är verkligheten. Utan dem två skulle jag ha haft det väldigt svårt, och kanske ha hamnat hos Kronofogden, vem vet? Och det är inget bra. Men ja, det scenario är borta och hoppas aldrig mer behöva se det. Vill bli ”skuldfri” och kunna njuta mer av livet, bara ta och resa iväg på en längre resa och inte komma hem till inkassokrav. That’s life! Så jag lyckades lära mig att tappa suget för att köpa lite grann. Kanske gör om det, vem vet! Vi får se…

 

Träningsutmaningen var att under fyra veckor träna fyra gånger. Så här gick det!

Vecka 1 : 4 gånger

Vecka 2: 3 gånger (förkyld)

Vecka 3: 3 gånger (förkydl från veckan innan)

Vecka 4: 2 gånger (bortrest under två dagar, ej planerat)

 

Slutkommentar: Jag är skitstolt över hur mycket jag lyckades träna! Jag gick upp från 1 gånger /vecka till ca tre gånger per vecka! En ökning på tre gånger! Nu så har jag inte kvar utmaningen, men jag kommer att träna minst två gånger per vecka upp till fyra gånger, men ligga på tre gånger per vecka. Och det ska jag klara av, har redan tränat en gång nu i veckan så tre gånger, baggis!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela