My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 28 av 101: Död man lever

Publicerad 2012-10-04 14:48:00 i 101 filmer att se innan du dör

Orginal titel: Seconds
Regissör: Joh Frankenheim
Land: USA
Produktions år: 1966 (svartvitt)
I rollerna: Rock Hudson, Jeff Corey
Handling: Vad är du villig att göra för att starta om ditt liv? Vad är du villig att betala? Arthur Hamilton får chansen att starta om hela sitt liv, till priset av att fingera sin död till alla han kände. Han går med på det och gick igenom smärtsamma operationer och skapades en ny identitet, Tony Wilson. Hans liv är helt annorlunda men han saknar något. Inte blir det bättre när nya människor börjar komma in i hans liv. Kommer han att klara av sin nya identitet och livsstil?
Vad jag tyckte om filmen: Jag vet att det är en fråga alla ställer sig någon gång och skulle vi få chansen så skulle vi även vid någon punkt blicka tillbaka och undra varför man tog det beslutet att genomgå ett sådant beslut. Mot slutet så ångrar man sig och vill tillbaka men då kanske det redan är försent, man kan inte ta tillbaka sitt liv. Ja, filmen gav mig en del att tänka på, men slutet var nog illa. Inte illa som dåligt filmat, utan mer som att ett sådant död skulle jag aldrig vilja ha.
Betyg:2,8 av 5
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela