My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 29 av 101: Den fantastiska resan

Publicerad 2012-10-06 13:03:00 i 101 filmer att se innan du dör

Orginal titel: Fantastic Voyage
Regissör: Richard Fleischer
Land: USA
Produktions år: 1966 (färg)
I rollerna: Stephen Boyd, Raquel Welch
Handling: En grupp läkare får i uppgift att åka till ett ställe där ingen människa åkt förr, människokroppen. De blir krympta till mikroskopisk storlek. Deras uppgift är att ta sig fram till hjärnan och ta bort skadan som blev skedd efter en skottlossning. Trots att deras uppdrag verkar simpel, misstänks det en del sabotage när en del verktyg saboteras. Kommer de kunna nå fram till hjärnan och ta bort blodproppen?
Vad jag tyckte om filmen: Underbar! Jag kan förstå varför filmen fick Oscar, helt underbara specialeffekter när de krymps ner och sen när de är inuti kroppen. Hur de visade kroppens inre fuktioner vid hjärtat, lungan, inneörat och hjärnan. Hur antikropparna funkar, vita blodkroppar och så klart de röda blodkropparna. Jag skulle kunna tänka mig att se filmen om igen med vänner, då filmen har allt en bra film ska innehålla, spänning, intriger och de klassiska specialeffekter.
Betyg:5 av 5
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela