My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 31 av 101: Quatermass and the pit

Publicerad 2012-10-06 17:15:04 i 101 filmer att se innan du dör

Orginal titel: Quatermass and the it (UK) Five millions years to earth (USA)
Regissör: Roy Ward Baker
Land: Storbritannien
Produktions år: 1967 (färg)
I rollerna: Andrew Keir, Barbara Shelley
Handling: En grupp arbetare hittar döskallar efter en grävning på en av tunnelbanans system. Snart är både vetenskapsmän framme och militären. Intrigerna växer då de hittar ett föremål som tros vara en bomb. Snart inser de att det är ett slags farkost som inte kan vara från denna jord.
 
Vad jag tyckte om filmen: Långsam, handlingen kunde ha gjorts snabbare och man ser aldrig de riktiga utomjordningarna. Ingen bra film, tyvärr. Varför var den ens med?
Betyg:0,5 av 5
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela