My world, My Rules

I am what ever I say I am

Film nr 35 av 101: THX 1138

Publicerad 2012-10-07 00:41:38 i 101 filmer att se innan du dör

Orginal titel: THX1138
Regissör: George Lucas
Land: USA
Produktions år: 1971 (färg)
I rollerna: Robert Duvall, Donald Pleasence
Handling: THX-1138 är en arbetare i ett framtidssamhälle där människorna lever under jord ständigt övervakade av överheten. Obligatoriska droger håller arbetarna passivt apatiska och kärlek är förbjudet. Men när han slutar ta de tabletter som ska hämma hans känslor, börjar han se sin rumskamrat LUH i ett annat ljus. Plötslig är han en efterlyst brottsling på flykt från regeringen.
 
Vad jag tyckte om filmen: Intressant film, en värld där ingen styrs av känslor utan logik. Inte första gången som jag ser en film som handlar om det. Jag har sett en del filmer. Jag kan tyvärr inte finna spänningen, vilket måste ha varit ganska spännande då men jag kan tyvärr inte finna det. Där emot måste jag ge beröm för robotarna. Det spelade ingen roll vad de sa, jag ansåg dem vara det mest "läskiga" i filmen. Inte att de såg läskiga ut. Det var mer att de sa "Allt kommer gå bra, jag är här för att skydda dig, du har ingenstans att ta vägen". Erkänn att det är det sista man vill höra från en robot när man flyr från den.
Betyg:2,9 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Acushla Muffiat

Jag är en tjej som skriver om allt, ibland för mycket, ibland för lite. Kallar mig själv en "multihobbymänniska" vilket är sant. Gillar en del saker och ser bloggen som en cyberdagbok. Dock skriver jag inte allt, tyvärr. So bare with me :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela